Close Cart Box

Din kundvagn är tom

Leveransinformation

Leveranser

Beställningar som görs före klockan 16.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-4 arbetsdagar inom Sverige.

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post. 

Leveransförseningar 

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.  

Transport 

Grandfix.se ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss. 

Skadade varor 

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt.  Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till kundservice@grandfix.se

Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten. 

Som kund hos oss erbjuder Grandfix även bytesrätt inom 30 dagar från det att du beställt varan. Detta gäller endast oanvända produkter.

Reklamationer 

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post kundservice@grandfix.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.